[Lawak] Akibat Suka Menyampuk

Lain kali kalau pembaca blog PK duduk dalam tandas jangan buat perangai macam mamat kat bawah nii tau. kan tak pasal-pasal kene tepek. HAHA

Satu hari ketika sedang berada dalam tandas melepaskan hajatnya di KLCC, orang sebelah Jepp asyik bertanya kepada Jepp dan Jepp pun menjawabnya walaupun tidak suka.
Satu hari ketika dalam perjalanan balik dari Ipoh, Jepp singgah sekejap di KLCC. Ada sesuatu untuk Jepp beli. Ketika Jepp sedang mencari barang dibeli, tiba-tiba perut Jepp terasa memulas. Apalagi Jepp pun terus bergegas ke tandas yang terdekat. Masuk saja ketandas Jepp tengok ada 3 bilik air. Bilik air yang di tengah bertutup, jadi Jepp pegi yang disebelahnya. Baru saja Jepp duduk, Jepp terdengar orang dari sebelah bersuara,
“Haa, camna sekarang ?”
Jepp pun bukan suka nak berbual dengan orang yang Jepp tak kenal. Entah macamana untuk tidak menghampakan orang, akhirnya Jepp balas juga, “Ok gak ler”. Kemudian suara tu bertanya lagi,
“Kau nak gi mana ni??”
Iskk… Jepp mula rasa musykil… tapi Jepp balas juga, “Aku nak balik, singgah sini nak beli barang sikit”
Lepas suara tu bertanya lagi, “Bila kau nak gerak ni??”. Jepp selamba jer kata, “Lepas aku sudah ni, habis beli aku chow la”.
Kemudian Jepp terdengar lagi suara org sebelah tu berkata “Hei, aku call kau balik lepas ni, tiap kali aku tanya soalan kat kau, mamat bodo sebelah aku ni asyik jawap jer!!!
P/S: Jangan menyampuk masa orang bercakap. Satu lagi adap dalam tandas, jangan berbual-bual atau cuba untuk memulakan perbualan.

0 comments:

Post a Comment