[Misteri] Bangkai Burung Bergigi

Burung Bergigi? pernah kah anda lihat atau dengar tentang burung yang mempunyai gigi.. Pelik bukan? namun inilah kenyataannya.. burung ini dijumpai di Iran..

Para penduduk tempatan mencari bangkai burung tersebut pada hari minggu tanggal 8 Mei 2011. Burung itu kelihatan seperti baru mati beberapa hari sebelum ini kerana sisa-sisa bulunya masih boleh dilihat dengan jelas.Demikian dilaporkan pejabat berita IRNA. Sebuah pasukan kecil dari organisasi perlindungan alam sekitar Iran (EPO) akan dihantar ke wilayah itu untuk menyiasat kebenaran berita tersebut. Salah seorang penduduk dilaporkan telah menyembunyikan bangkai itu dan pasukan dari EPO sedang berusaha menemuinya. Walaupun belum menemuinya, pasukan itu berjaya mendapatkan foto bangkai tersebut dari penduduk tempatan. Pasukan itu juga mendapat laporan dari para penduduk tempatan yang menyebutkan kalau burung itu tinggal di gua berhampiran kampung mereka. Bangkai misteri itu mempunyai tengkorak seperti anjing dengan gigi taring yang besar . Namun tubuhnya kelihatan seperti seekor burung yang tidak boleh terbang. Para penyelidik mengatakan kalau bangkai itu tidak sesuai dengan spesies burung yang dikenal. Jadi, kajian lebih lanjut akan segera dilakukan dan pengesahan dari ornitologist akan segera diminta. Menarik. Namun kes ini mempunyai unsur kejuruteraan. Yang paling ketara adalah hilangnya bangkai misteri tersebut di awal penyelidikan sehingga tidak boleh diteliti lebih lanjut. Jika bangkai ini adalah kejuruteraan, maka boleh jadi pembuatnya menggabungkan badan seekor burung dengan kepala seekor anjing













Tengkorak seekor anjing
Namun, jika kita melihat rakaman berita dari media Iran berikut ini, sepertinya bangkai yang hilang tersebut telah ditemui kembali.


Ini screenshotnya: Mungkin kali ini bangkai ini boleh diteliti lebih lanjut untuk mengetahui keasliannya. Jika bangkai ini ternyata bukan kejuruteraan, maka kita mendapatkan burung bergigi pertama di dunia. Baca juga: Makhluk misteri bertaring besar ditemui dan ditembak mati di Argentina ( presstvmobile.com )

0 comments:

Post a Comment